Om barnehagen

Hovettunet barnehage er en privat barnehage som holder til i Granatveien 21 på Hovet. Barnehagen har en fin beliggenhet i et rolig bolig- og turområde med nærhet til skog og sjø. Barnehagens åpningstid er fra kl. 7:00 til kl. 16:45. Barnehagen følger maxpris og kostpenger er kr. 350,- pr. mnd (100 %).

Hovettunet barnehage er en privat barnehage. Den eies og drives av stiftelsen Hovettunet barnehage, og har vært i drift siden august 1989. Barnehagen holder til i lyse og fine lokaler i Granatveien 21 på Hovet. Barnehagen har en flott beliggenhet i et rolig bolig- og turområde med nærhet til skog og sjø. Rett ved barnehagens uteareal ligger en liten fotball-løkke som på vinteren brukes som skøytebane. Barnehagen har også egen grillhytte. Åpningstiden er fra kl. 7:00 til kl. 16:45.

Barnehagen er opptatt av et sunt kosthold og ønsker å fokusere på god helse i en sunn kropp. Barnehagen serverer to måltider. Det er også mulig å spise frokost i barnehagen, men til dette måltidet må barna ta med egen mat.

Barnehagen har pr. i dag 66 hele plasser for barn fra 0 – 6 år. Disse er fordelt med 29 plasser under 3 år og 37 plasser over 3 år. Barnehagen deltar i det samordnede opptaket i Porsgrunn kommune. Opptaket skjer etter barnehagens egne opptakskriterier. Barnehagen har 16 årsverk, henholdsvis styrer, 5 pedagogiske ledere, 2 barnehagelærere, 8 fagarbeidere og 1 assistent.